Vols formalitzar la teva experiència professional com a personal d'atenció a la dependència?
Actualment hi ha dues opcions:
A) SOL·LICITUD D’HABILITACIÓ PER AL PERSONAL AUXILIAR D’ATENCIÓ A PERSONES EN SITUACIÓ DE DEPENDÈNCIA :
Consisteix a reunir els requisits d’experiència laboral (en les dates que especifiquen) i adjuntar la documentació necessària per a fer la sol·licitud, que s'ha de fer telemàtica o presencial abans de final d'any.
QUI s'hi pot presentar?
S'hi pot presentar tothom qui disposi dels requisits d'experiència professional o formació en les dates que indiquen en cada tipus d’habilitació.
- És necessari tenir idcat, idcat mòbil o DNI electrònic per a realitzar el tràmit telemàtic.
- Es necessari demanar cita prèvia si ho fas presencial.
Pots fer-ho a través del 012 o en la Xarxa d’oficines de Gestió Empresarial (OGE o OGE-Cambra) per presentar el formulari de sol·licitud i els documents demanats de forma presencial.
Beneficis
Aquest tràmit és gratuït i l'habilitació és vàlida en tot l'estat espanyol. Pots obtenir:
- L'Habilitació excepcional, que no és títol oficial però permetria treballar en aquest camp fins a la jubilació i té validesa en tot l'estat espanyol.( HI ha dues en la web, depenent de les dades en les que hi has tingut l’experiència professional i si cal, formació no formal, podries accedir a una o altre)
- L'Habilitació provisional, que tampoc és títol oficial però permetria treballar en aquest camp fins al 31/12/22, a condició de fer acreditació de competències - Acredita’t - o cursar la formació necessària. També té validesa en tot l'estat espanyol.
Tens més informació i pots fer el tràmit des d’aquí.
B) ACREDITA’T
Consisteix en un procediment que permet reconèixer les competències laborals adquirides per l’experiència laboral o la formació no formal.
Una vegada reconegudes aquestes competències, es pot completar si cal, amb altra formació necessària per habilitar-vos en l'àmbit professional.
Per participar-hi cal que s'obri la convocatòria per poder presentar-se en aquest procediment, emplenar telemàticament la sol·licitud de preinscripció i adjuntar-hi un CV actualitzat (millor amb funcions).
Després et convocarien per correu ( has de anar revisant el teu spam) de del centre formatiu assignat. Quan inicis el procediment d'assessorament, ja et demanarien la resta de documents necessaris i la documentació justificativa dels requisits de participació.
Posteriorment faràs una avaluació telemàtica amb docents de l'àmbit, sobre les competències que vols acreditar.
Beneficis
Podràs certificar oficialment les competències professionals adquirides, habilitar-te a nivell professional per poder treballar i/o possibilitar la continuació de la formació, amb la convalidació de la part acreditada. Aquest procediment permet accedir a:
- Un certificat de professionalitat (CP I, II, III)
- Un títol de formació professional (CFG Mig –CFG Superior)
- O totes dues coses
Calendari
La propera convocatòria de l’Acredita’t s'obrirà el primer trimestre de 2022.
Serà oberta i permanent. Això vol dir què, quan s'obri la teva convocatòria (no estaran totes alhora, potser les obren progressivament) tindràs 365 dies a l'any per a fer la preinscripció..
Tot el procediment tarda entre 3 i 9 mesos com a màxim i té un cost de taxes, encara per determinar ( en general no arriba als 100 e) .
QUI s'hi pot presentar?
S'hi pot presentar tothom qui vulgui obtenir una acreditació oficial, sempre que disposi dels requisits d'experiència professional o formació en algún dels sectors que es convoquen.
Tens més informació i pots fer el tràmit des d’aquí.
D'altra banda, en aquest enllaç podràs sol·licitar la informació perquè t'avisin quan obrin el procediment de l'àmbit que t'interessi acreditar:
Pots resoldre altres dubtes aquí.
MÉS INFORMACIÓ
Si voleu rebre més informació o tenir un acompanyament en la vostra preinscripció d’ambdues opcions, amb el "Dispositiu d'acompanyament a l'acreditació de competències", contacteu amb nosaltres a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. o Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la..