Recomanacions generals
Presentació
- Utilitzar full DIN A 4 de bona qualitat.
- El contingut en 1 sol full.
- Respectar marges i espais.
- En ordinador excepte si la demanen de forma manuscrita.
- Sense faltes d’ortografia i de sintaxi.
- Enviar sempre originals i no fotocòpies.
- Sense ratllades ni correctors.
Contingut
- Estil clar, cal que la informació sigui ordenada i breu.
- Positiva, destacant els punts més interessants per al lloc de feina.
- Cal resumir les dades del CV, però no repetir-les.
- Ús de la 1a persona, però sense abusar-ne. Demostra correcció en el tracte, no tutejar un interlocutor desconegut.
- Evitar la utilització de fórmules de pena com: “després d’estar buscant feina durant uns quants mesos...”.
- Dins d’una mateixa empresa no és convenient enviar carta + CV a dos llocs de treball diferents.
- És preferible que sigui personalitzada, que vagi dirigida a una persona en concret amb nom i cognoms.