-
Detecció de necessitats
Les necessitats de personal a les empreses poden venir determinades per diverses circumstàncies, bé per la seva planificació estratègica (obrint noves delegacions, traient nous productes / serveis) o bé per necessitats temporals com baixa per maternitat, malaltia o un augment del volum de treball.
En el moment en el qual l'empresa és conscient d'aquesta situació es genera la necessitat de cobrir un lloc vacant.
-
Anàlisi del lloc de treball a cobrir
Convé fer una anàlisi del lloc per conèixer les funcions, responsabilitats, mitjans tècnics o eines que s'utilitzaran, la cultura empresarial, les vies de promoció, etc.
-
Establiment del perfil professional
Es determinarà el tipus de professional necessari per desenvolupar aquest treball, és a dir, el perfil professional, en què es valorarà l'edat, estudis, experiència, habilitats, actituds, coneixements tècnics específics, idiomes, disponibilitat per a viatjar o per a canviar de residència etc.
-
Reclutament
Es passa a fer el reclutament del personal, bé a través de candidats ja formen part de la plantilla de l'empresa (intern), o buscant-los fora (extern), a través d'algun intermediari, d'algun contacte o del departament de Recursos Humans.
Quan l'empresa compta amb un nombre de candidatures adequat, comença la selecció. Procedirà a filtrar els currículums que compleixin amb els requisits mínims establerts per al lloc i una vegada feta aquesta primera tria, es citaran els candidats per a una entrevista inicial o presentació, on es donarà informació sobre l'empresa i sobre com va a transcórrer el procés de selecció. De vegades els citarà directament per a l'aplicació de les proves o tècniques de selecció, que nomenarem a continuació.
Imprimeix
Correu electrònic