Pàgina del Facebook del Vapor Llonch Consulta les millors imatges del Vapor Llonch al Flickr Canal de Twitter del Vapor Llonch Pàgina del Linkedin del Vapor Llonch Consulta les millors imatges del Vapor Llonch al Flickr Descobreix el canal de Youtube del Vapor Llonch

Nou servei de suport a la ciutadania per fer tràmits digitals

Els punts d’atenció presencial per a les persones que sol·licitin cita prèvia s’ubiquen a la biblioteca del Nord, de Ponent i del Sud. 

L’Ajuntament de Sabadell activa un nou servei com a prova pilot i obert a tota la ciutadania per evitar que cap persona quedi despenjada per l’anomenada “bretxa digital”. En el marc de “Sabadell Pla COVID-19. Mesures per superar la crisi” s’ha posat en marxa el dispositiu “Suport Tr@mits” per ajudar persones sense competències digitals o sense recursos informàtics a realitzar tràmits telemàtics com l’obtenció de sistemes d’identificació digital (per exemple l’IdCat mòbil), sol·licituds de vida laboral, d’ingrés mínim vital o prestacions d’atur, entre molts altres temes.

Com indica la tinenta d’alcaldessa de Desenvolupament Econòmic i Impuls Administratiu de l’Ajuntament de Sabadell, Montse González, “la relació entre la ciutadania i les administracions ha migrat gairebé en la seva totalitat cap al món digital. Un fet que s’ha accelerat arran de la pandèmia però també per l’entrada en vigor de l’administració electrònica que fa necessari tenir coneixements o recursos informàtics per resoldre sovint qüestions necessàries i a vegades urgents, com la tramitació d’ajuts o subsidis”.

En aquests moments, el dispositiu està integrat per 6 agents TIC, que atendran a les persones que ho sol·licitin des d’aquestes tres ubicacions: Biblioteca del Nord (Ronda Navacerrada, 60), Biblioteca de Ponent (pl. Ovidi Montllor, 5) i Biblioteca del Sud (Passeig dels Almogàvers, 49). Segons el regidor d’Acció Social i Habitatge de l’Ajuntament de Sabadell, Eloi Cortés “la idea és facilitar al màxim que tothom que ho necessiti faci ús d’aquest servei i per això hem obert tres punts d’atenció a les biblioteques que ja són llocs de referència per a la ciutadania”.

En funció de la capacitació de la persona, el suport pot consistir en la realització del tràmit complet o en l’acompanyament necessari perquè sigui la pròpia persona qui el faci.

Amb cita prèvia

El servei funciona amb cita prèvia que es pot sol·licitar per Internet a www.sabadelltreball.cat/tramits o per telèfon (Biblioteca del Nord, 648 24 70 37, Biblioteca de Ponent, 660 48 53 84 i Biblioteca del Sud, 679 40 21 01. L’horari d’atenció és principalment per la tarda. A les biblioteques del Nord i del Sud l’horari és de 15:30 a 20:30 h, els dilluns, dimarts, dimecres i divendres (i dijous, de 9:30 a 13:30 h). A la biblioteca de Ponent l’atenció és de 15:30 a 20:30 h els dilluns, dimecres, dijous i divendres (i dimarts, de 9:30 a 13:30 h). El servei com a prova pilot estarà actiu inicialment durant un període de 8 mesos.

Formació

D’altra banda, també s’oferirà aquesta tardor a les biblioteques de Nord i de Ponent activitats formatives d’alfabetització digital per capacitar les persones i treballar la seva autonomia digital. Després de la prova pilot realitzada pel Centre de Formació Cal Molins en aquestes dues biblioteques es tornen a programar més activitats presencials. La inscripció ja està oberta i tota l’oferta es pot consultar al web vaporllonch.cat

ImprimeixCorreu-e