Pàgina del Facebook del Vapor Llonch Consulta les millors imatges del Vapor Llonch al Flickr Canal de Twitter del Vapor Llonch Pàgina del Linkedin del Vapor Llonch Consulta les millors imatges del Vapor Llonch al Flickr Descobreix el canal de Youtube del Vapor Llonch

 

 

Més de 1.800 persones utilitzen el servei de suport a tràmits digitals de l’Ajuntament de Sabadell des de la seva posada en marxa

L’Ajuntament de Sabadell manté un nou servei obert a tota la ciutadania per evitar que cap persona quedi despenjada per l’anomenada “bretxa digital” a les biblioteques Nord, Ponent i Sud.

En el marc de “Sabadell Pla COVID-19. Mesures per superar la crisi” es va posar en marxa, com a prova pilot, el dispositiu “Suport Tr@mits” per ajudar persones sense competències digitals o sense recursos informàtics a realitzar tràmits telemàtics.

Els punts d’atenció presencial per a les persones que sol·licitin cita prèvia s’ubiquen a la Biblioteca del Nord (Ronda Navacerrada, 60), Biblioteca de Ponent (pl. Ovidi Montllor, 5) i Biblioteca del Sud (Passeig dels Almogàvers, 49). Aquest tres punts e suport als Tràmits Digitals es van activar al juliol del 2021. Fins gener de 2022 s’han atès 1.855 persones a les que se’ls ha fet 3.023 tràmits digitals, de 191 tràmits dels diferents organismes públics.  La majoria dels tràmits són sol·licituds de cita prèvia als organismes de l’agència tributària, Cat Salut, Seguretat Social, Sepe, entre d’altres. Ha estat freqüent per exemple ajudar  a fer tràmits per obtenir la vida laboral, certificats de prestacions, la sol·licitud de l’Ingrés mínim vital, renda garantida de ciutadania.

Com indica la tinenta d’alcaldessa de Desenvolupament Econòmic i Impuls Administratiu de l’Ajuntament de Sabadell, Montse González, “des de l’Ajuntament de Sabadell volem donar suport a tota la ciutadania per a que ningú quedi despenjat de l’anomenada bretxa digital, i més en aquests moments en què la relació entre la ciutadania i les administracions ha migrat gairebé en la seva totalitat cap al món digital”.

Aquelles persones que desitgin rebre suport per fer aquest tràmit han de sol·licitar cita prèvia per Internet a www.sabadelltreball.cat/tramits o per telèfon (Biblioteca del Nord, 648 24 70 37, Biblioteca de Ponent, 660 48 53 84 i Biblioteca del Sud, 679 40 21 01. L’horari d’atenció és principalment per la tarda. En concret a les biblioteques del Nord i Ponent  l’horari és 15:30 a 20:30 h dilluns, dimecres i dijous i dimarts i dijous de 9:30 a 13:30 h i a la biblioteca del Sud és dilluns, dimarts, dimecres i divendres de 15:30 a 20:30 h i dijous de 9:30 a 13:30 h.

En funció de la capacitació de la persona, el suport pot consistir en la realització del tràmit complet o en l’acompanyament necessari perquè sigui el pròpia persona qui el faci. A banda d’aquest tràmit per obtenir el document de certificat covid des d’aquests dispositius també es  dona suport per a l’obtenció de sistemes d’identificació digital (per exemple l’IdCat mòbil), sol·licituds de vida laboral, d’ingrés mínim vital o prestacions d’atur, entre molts altres temes.

Atenció presencial

D’altra banda, per facilitar l’atenció a les persones que han de fer gestions amb les entitats bancaries el Ple de març va aprovar per unanimitat una moció per a la millora dels serveis d'atenció als clients. L’Ajuntament de Sabadell sol·licita a les entitats bancàries que operen a la ciutat que reforcin l’atenció al client, en especial les persones grans que pateixen l’exclusió de la tramitació digital instant al conjunt de les entitats bancàries i financeres que operen al municipi a reforçar els recursos d’atenció al client i una atenció presencial digna, completa i de qualitat.

ImprimeixCorreu-e